Voorbereiding | A | B | C | D |
Het maken van een lesplan | | G | U | U |
Het kiezen van de benodigde materialen | E | G | U | U |
Het organiseren van logistiek (personen en materiaal) | E | G | U | U |
Het zorgen voor trajectkennis en kennis over omgeving en omstandigheden | G | G | U | U |
Inzicht in de groep hebben | | G | U | U |
Organisatie aan de kant, aan begin en aan eind | A | B | C | D |
Het logistiek zorgen voor matrialen en personen | E | G | G | U |
Overzicht hebben over de groep en individuen | | G | U | U |
Een juiste lesopbouw volgen | | G | U | U |
Een sport specifieke warming up begeleiden | E | G | U | U |
Organisatie op het water | A | B | C | D |
Overzicht houden over de groep | | G | U | U |
Het kiezen van geschikte oefenplekken | | G | U | U |
Het aanpassen aan plotseling gewijzigde omstandigheden | | E | G | G |
Veiligheid | A | B | C | D |
Inzicht in potentiele risico’s van de rivier/omgeving/overige omstandigheden | E | G | U | U |
Inzicht en overzicht houden over alle deelnemers | E | G | U | U |
Zorgen voor blessurepreventie | G | G | U | U |
Zorgen voor ongevalspreventie | G | G | U | U |
Controle houden in een ongevalssituatie | E | G | G | U |
Toepassen reddingstechnieken | E | G | G | U |
Toepassen ehbo | G | G | U | U |
Lesuitvoering, presentatie | A | B | C | D |
Op verschillende manieren uitleg kunnen geven | E | G | U | U |
Voor een goede eindvorm met kleine tussenstappen kunnen zorgen | | G | G | U |
Het aan geven van duidelijke feedback | E | G | U | U |
Het motiveren en stimulleren van deelnemers | G | U | U | U |
Het geven van feedback op individueel- en groepsniveau | | G | G | U |
Lesuitvoering, organisatie | A | B | C | D |
Een duidelijke organisatievorm kiezen | | G | U | U |
De tijdplanning maken | E | G | U | U |
Lesopbouw met juiste verhouding inspanning / ontspanning maken | | G | G | U |
Keuze veilige en uitdagende oefenplek | G | G | U | U |
Feedback van de deelnemers kunnen inpassen | | E | G | U |
Lesuitvoering, leerstof | A | B | C | D |
Juiste leerstof kiezen in relatie tot leerdoelen en tot niveau deelnemers | E | G | U | U |
Gebruiken van een juiste opbouw in verschillende methodieken | | G | G | U |
Inzicht hebben in de achtergronden van de lesstof | | G | U | U |
Feedback van deelnemers stimuleren en juist interpreteren | | E | G | U |
Lesafsluiting | A | B | C | D |
Lesverloop en leerdoelen kunnen evalueren | E | G | U | U |
Het positief stimuleeren en motiveren van de deelnemers | G | G | U | U |
Communicatie | A | B | C | D |
Op een bij de groep passende manier communiceren | G | U | U | U |
Het juiste stemvolumegebruik op de kant en in het water | G | U | U | U |
Het begrijpen van een vraag en daar een adequaat antwoord op kunnen geven | | G | U | U |
Het gebruik van non-verbale communicatie | E | G | G | U |
Algemene kennisoverdracht | A | B | C | D |
Het kennen en overbrengen van achtergrondinformatie over materiaal | E | G | U | U |
Het kennen en overbrengen van achtergrondinformatie over technieken | E | G | U | U |
Het kennen en overbrengen van achtergrondinformatie over de rivier | E | G | U | U |
Het kennen en overbrengen van achtergrondinformatie over de omgeving | E | G | U | U |
Het kennen en overbrengen van achtergrondinformatie over het milieu | E | G | G | U |
Instructeursinstelling | A | B | C | D |
Algemeen gedrag naar de groep, voorbeeldfunctie, enthousiasme | G | U | U | U |
Open staan voor feedback | G | U | U | U |
Hebben van improvisatievermogen | E | G | U | U |
Benutten/stimuleren van kennis en inzet van deelnemers | E | U | U | U |
Ongevallen | A | B | C | D |
Snel handelen | E | G | U | U |
De situatie kunnen analyseren | | G | U | U |
Een reddingsplan kunnen maken | | G | U | U |
Site management, uitvoering en organisatie van een redding | | G | U | U |
Improvisatie | E | G | U | U |
Evaluatie | | G | U | U |
Inschatten examenniveau CCWG | A | B | C | D |
Inschatting van het examenniveau | | E | G | U |